وبسایت تست در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی مطالب سایت تابع قوانین کشور می‌باشد.

آسیایی ها زرنگ ترین دانش آموزان دنیا

11 بهمن 1391 257 بازدید 0 دیدگاه

نتایج یک بررسی بین المللی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد دانش آموزان آسیایی در خواندن ، ریاضیات و علوم از همتایان اروپایی و آمریکایی خود جلوتر هستند.

از واشنگتن ، بر اساس نتایج آزمون اتحادیه بین المللی ارزیابی...

ســـــــــــــيويل بـــــــــــــکس

نتایج یک بررسی بین المللی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد دانش آموزان آسیایی در خواندن ، ریاضیات و علوم از همتایان اروپایی و آمریکایی خود جلوتر هستند.

به گزارش اسوشیتدپرس از واشنگتن ، بر اساس نتایج آزمون اتحادیه بین المللی ارزیابی دستاورد آموزشی که ائتلافی از موسسات تحقیقاتی است ، دانش آموزان سنگاپوری در گروه سنی 13 و 14 ساله در درس علوم و در گروه سنی 9 و 10 ساله در درس ریاضیات اول هستند و دانش آموزان کره جنوبی نیز با اختلاف اندک بعد از آنها در جایگاه دوم هستند. در درس ریاضیات دانش آموزان سنگاپوری در سنین بالاتر بعد از دانش آموزان کره جنوبی قرار می گیرند و دانش آموزان تایوانی نیز سوم هستند. 

به گزارش سه نسل به نقل از واحد مرکزی خبر، این بررسی همچنین نشان داد دانش آموزان کشورهای آسیایی در سطوح عالی تر یادگیری نیز بهتر از دانش آموزان قاره های دیگر هستند. در سنگاپور از هر 10 نوجوان 4 نوجوان شرکت کننده در این بررسی در درس علوم به «نمره پیشرفته» دست یافتند که مستلزم درک جنبه های پیچیده و انتزاعی در فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و علوم دیگر است. 

در ژاپن ، کره جنوبی و تایوان از هر 10 دانش آموز 2 نفر به این نمره دست یافتند. در آمریکا این رقم یک نفر از هر ده نفر بود.

این آزمون هر چهار سال یکبار در سرتاسر جهان انجام می گیرد.

تام لاولس عضو ارشد موسسه بروکینگز آمریکا که در سال های قبل نماینده آمریکا در گروه بین المللی مجری این آزمون بود گفت:«این نوع آزمون ها برای نشان دادن اینکه در این رقابت چه کسانی جلوتر هستند بسیار گویا هستند. این آزمون ها در عین حال درباره علل و اینکه چرا برخی کشورها بهتر از برخی دیگر هستند توضیح زیادی نمی دهند. »

در سطح جهانی فاصله جنسیتی ظاهرا در حال کم شدن است. در حدود نیمی از کشورها هیچ تفاوت معناداری میان عملکرد پسران و دختران در درس های ریاضیات و علوم مشاهده نشد.

0 ستاره توسط 0 نفر

دیدگاه خود را بگذارید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
به کانال تلگرام سایت بپیونید
ورود